اتصالات لوله پنج لایه:

اتصالات لوله پنج لایه


اتصالات لوله پنج لایه:
در شرکت پایاب بسپار ایرانیان، اتصالات لوله پنج لایه پکس الپکس از آلیاژ برنج همراه با آبکارِی نیکل ساخته می شود تا از خوردگی، فرسایش و رسوب گیری آن اجتناب  شود. فناوری نوین در طراحی، کنترل کیفیت دقیق در تولید، به همراه اورینگهای ویژه، دوام و آب بندی کامل را در شرایط سخت کاری و زمان طولانی تضمین می نماید. 
ویژگیها و کاربردهای لوله پنج لایه  PEX – AL – PEX 
مهم ترین ویژگی لوله های پکس آلپکس ساختار پنج لایه آن است. این لوله ها با استفاده از آخرین فناوری روز و تلفیق فلز و پلیمر علاوه بر بهره گیری از مزایای لوله های فلزی و پلیمری ، معایب این لوله ها و مشکلات ناشی از کارکرد نامطلوب آنها ندارد.
پکس pex به کار رفته در لایه های خارجی و داخلی لوله های پنج لایه درخواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، رسوب، پوسیدگی، جلوگیری از افت فشار، خواصی مانند عدم نفوذپذیری اکسیژن و کاهش انبساط طولی را به برتری این محصول نسبت به سایر لوله ها افزوده است. تکنولوژی برتر و تلفیق هوشمندانه آلومینیوم آلیاژی با پلیمر PEX، لوله ای با توان تحمل دمای 90C در مدت 50 سال در فشار 10BAR برای همگان به ارمغان آورده است.
 
پلیمر PEX
پلی اتیلن (PE) یکی از پرمصرف ترین مواد ترموپلاست در جهان است که دارای خواص برجسته ای مانند: عایق الکتریکی، خاصیت فیلم شدن و مقاومت شیمیایی می باشد. همچنین این پلیمر ضعفهایی از جمله عدم مقاومت در مقابل حلالها در دمای بالا، ترک زایی تنشی (در مواردی که سطح پلیمر با مایع تماس داشته باشد) را به همراه دارد.
دانشمندان برای رفع این ضعف از عملیات مشبک سازی (CROSSLINKING) طی چندین مرحله فرآیندهای پیچیده شیمیایی بهره جسته اند. این فرآیند، مقاومت پلیمر مشبک شده (PEX) را در مقابل فشار و دمای بالا افزایش داده و تاثیر زیادی نیز بر افزایش مقاومت شیمیایی آن دارد.
سایر مزایای این پلیمر عبارتند از:
• مقاومت بالا در برابر فشار و دما
• انتقال ناچیز صدا
• مقاومت در برابر رسوب گذاری و سایش
• مقاومت شیمیایی بالا
• انعطاق پذیری بالا
• عدم عبور نور و نفوذ اکسیژن
 


123movies